Amazon Nederland - Betrouwbaarheid & Ervaringen
Informatie over Amazon
Amazon is het grootste ecommerce bedrijf ter wereld en sinds 2020 ook in Nederland actief. Het bedrijf is in 1994 opgericht door Jeff Bezos en is gevestigd in Seattle (Verenigde Staten van Amerika). Amazon startte in 1994 met de verkoop van boeken. In de loop der jaren is het assortiment hard uitgebreid en kun je bijna alles kopen bij Amazon. Je moet hierbij denken aan wooninterieur, boeken, eten, games en meer.
Amazon is ook een verkoopplatform. Dit houdt in dat andere verkopers, naast Amazon zelf, ook producten kunnen verkopen via de website. Dit zorgt ervoor dat er een zeer uitgebreid assortiment is, maar je ook toegang hebt tot tweedehands producten. Hierdoor is het een concurrent voor bedrijven zoals Bol.com en Marktplaats.
Verder biedt Amazon ook andere type producten en diensten aan. Deze zijn:
- Amazon.nl; de webshop
- Amazon Alexa & Amazon Echo: een virtuele assistent via een speaker.
- Amazon Fire TV: een streaming mediaspeler.
- Amazon Kindle: een e-reader.
- Amazon Prime: een lidmaatschap bij Amazon voor extra voordelen en streamingdienst met films en series.
- Amazon Web Services: bedrijfsonderdeel voor webdiensten en cloud computing.
Is Amazon betrouwbaar?
Amazon is een betrouwbare website. Miljoenen Amerikanen bestellen al jaren bij Amazon en zijn zeer tevreden. Amazon treft verschillende maatregelen om haar betrouwbaarheid te garanderen aan klanten. Dit doen zij door:
- Het retourbeleid: Ben je niet tevreden met je aankoop? Bij Amazon heb je 30 dagen de tijd om je bestelling te retourneren. Dit geldt ook bij aankopen via externe verkopers.
- Het privacybeleid: Amazon gaat veilig met jouw gegevens om. Het bedrijf werkt conform de wetgeving van de GDPR. Tevens kun je je op ieder gewenst moment afmelden voor hun e-mails.
- Het garantiebeleid: wanneer jij in conflict raakt met een externe verkoper via Amazon kun je gebruik maken van de Amazon A-Z Guarantee. Dit houdt in dat Amazon jou gegarandeerd het bedrag aan jou terugbetaald.
Hoe werkt het bestelproces bij Amazon?
Het bestelproces bij Amazon is zeer eenvoudig.
Stap 1: Ga naar de website van Amazon. Heb je een product gevonden wat je wil kopen via Amazon? Deze kun je eenvoudig in je winkelmandje plaatsen.
Stap 2: Na het kiezen van je product maak je binnen een paar seconde een account aan. In dit accont geef je je adres op, maar je kan later ook een ander ontvangstadres aangeven.
Stap 3: Na het invullen van je gegevens kies je een verzendmethode. Je kan zelf je een ontvangstadres ingeven, maar ook een afhaalllocatie in jouw buurt. Hiervoor werkt Amazon samen met de pickup shops van DHL. Wanneer je kiest voor afhalen ontvang je een e-mail van Amazon met een afhaalinstructie. Neem altijd een identiteitsbewijs mee als je een bestelling gaat afhalen bij afhaallocatie.
Wat zijn de betaalmethoden bij Amazon?
Na het invullen van je gegevens in het bestelproces kun je een betaling uitvoeren. Hiervoor biedt Amazon de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDeal
- Bancontact
- CreditCard (Visa, MasterCard en American Express)
- Amazon Cadeaukaart
In dit proces kun je ook je promotiecode of kortingscode toevoegen.
Hoe werkt de verzending bij Amazon?
Amazon heeft verschillende fulfillment magazijnen over de hele wereld. Amazon leidt jouw bestelling naar het fulfillment magazijn in jouw regio. Wanneer jouw bestelling klaar is, wordt deze verzonden via het netwerk van DHL Parcel of PostNL. Wanneer je een bestelling doet bij een externe verkoper, verzendt de externe verkoper rechtstreeks naar het door jou opgegeven adres of afhaallocatie.
De verzendduur bij Amazon is standaard 2 tot 4 werkdagen.
Alle informatie over verzending bij Amazon lees je op onze pagina: ‘Alle informatie over verzending en levertijd bij Amazon’
Reviews van andere kopers bij Amazon
Benieuwd naar de ervaringen van andere kopers bij Amazon? Lees dan de reviews, zo krijg jij een goed beeld van Amazon.
De reviews worden gecheckt door onze redactie. Draag bij en laat jouw Amazon review achter.
Pas op!
Bijna opgelicht voor 190 euro.
Eerst item beschikbaar maar geen bezorgdata. Proberen je over te halen om te wachten, niet doen!
Heb me beroept op herroepingsrecht zonder reden binnen 14 dagen. Heb vrijwel nonstop gechat en gebeld. Na paar keer dit te benoemen uiteindelijk geld terug. Was eerste en laatste keer dat ik gebruik maak van Amazon.
Niets kopen via Amazon
Ik zal nooit iets kopen via Amazon, zelfs al hebben ze de beste prijs of snelste levering.
Aanhoudend zeer vervelende en opdringerige telefoontjes van de Amazon verkopers/medewerkers. Schaamteloos!
Oplichters PAS OP
Mensen pas op.!!!!
Je besteld iets en als het niet deugt of niet aan komt kun je het zelf met de verkoper gaan regelen. Nou succes in mijn geval FRANS niet bepaald mijn favoriete taal.
Amazon zegt het te regelen maar doet niets!!! Geld weg en geen product
Wees gewaarschuwd.
Zeer slechte service, kun je geen service noemen
Tv binnen garantie defekt geraakt door Corona omstandigheden volgens hun zeggen te laat verwerkt.
Eindoordeel Amazon geen garantie.
Was een goede klant, ik zeg was koop daar nooit meer iets ze hebben de boel belazerd.
Amazon staat voor list en bedrog wat mij betreft
slechtste klantenservice ooit de absolute hel
Amazon is werkelijk waar het slechte bedrijf als het aankomt op klantenservice. Dat ze überhaupt klantenservice aanbieden is een grap, je hebt er totaal niks aan.
Verkeerd artikel ontvangen, deze retour gestuurd en dit ook duidelijk aangegeven. Krijg ik een mail dat ze een verkeerd artikel hebben ontvangen en het artikel maar weg hebben gegooid. Dus niet eens in overleg terugsturen, nee gewoon gelijk mijn persoonlijke eigendom vernietigen.
Elke vorm van discussie over deze klacht wordt beantwoord met standaard mails van een buitenlander die vertaald zijn en op geen enkele manier in gaan op het probleem.
Doe je zelf een plezier, ga naar bol.com, amazon is de absolute hell als het gaat om online shopping.