Amazon A-Z Garantie beleid

amazon_webshop_webwinkel_betrouwbaar

Amazon is het grootste ecommerce bedrijf ter wereld. Via Amazon shop je eenvoudig jouw producten.

amazon garantie claim

Informatie over garantie bij Amazon

Amazon biedt een uitgebreid garanatie beleid voor haar klanten. Het garantiebeleid van Amazon bestaat uit twee onderdelen:

  1. A-Z garantie beleid bij kopen van producten van externe verkopers
  2. Product garantie 

Op deze pagina leggen wij jou uit wat iedere garantie inhoudt en hoe je een claim kan indienen. 

A-Z garantiebeleid van Amazon

Amazon heeft een A-Z garantiebeleid voor het kopen van producten bij externe verkopers.

Wanneer jij problemen hebt met een bestelling bij een externe verkoper, kun jij je geld terugvragen onder de A-tot-Z garantie.

Wat houdt de A-tot-Z garantie in?

De A-tot-Z garantie van Amazon biedt bescherming wanneer je iets koopt bij een externe verkoper. Amazon garandeert hiermee dat de staat van jouw product in orde is en dat de bezorging tijdig is.

Je kunt een terugbetaling aanvragen bij Amazon onder de A-tot-Z garantie wanneer je voldoet aan een van de volgende voorwaarden:

  • Je hebt een bestelling nog niet ontvangen, minimaal 3 dagen na de maximaal verwachte bezorgdatum.
  • Je hebt een bevestiging van de bestelling ontvangen in de pakkettracking, maar je hebt nog niks ontvangen.
  • Je hebt een retouraanvraag gedaan bij de externe verkoper, maar de verkoper heeft na twee dagen geen antwoord gegeven.
  • Je hebt je bestelling geretourneerd, maar nog geen terugbetaling ontvangen van de externe verkoper.

Hoe kan ik een A-tot-Z garantie claim indienen?

Een A-tot-Z garantie claim kun je eenvoudig indienen via je Amazon account.

Na het inloggen bij Amazon volg je de volgende stappen:

  1. Klik op ‘Je bestellingen
  2. Zoek de bestelling op en klik op Probleem met deze bestelling.
  3. Geef het probleem aan
  4. Klik op Een terugbetaling aanvragen
  5. Typ een bericht in het tekstvak
  6. Klik op Indienen

Je hebt je claim ingediend. Binnen een week ontvang jij van Amazon bericht dat je claim is beoordeeld. Hou hiervoor je e-mailbox in de gaten.

Wat houdt de product garantie van Amazon in?

Amazon biedt een 30-daagse teruggave garantie van het product. In dit geval kun je het product gewoon retourneren aan Amazon.

Daar bovenop hanteert Amazon twee jaar garantierechten op producten. Tevens hebben klanten recht op reparatie of vervanging van gekochte producten bij Amazon, wanneer het product een gebrek vertoond of niet voldoet aan de beschrijving.

 

Hoe dien ik een claim in bij Amazon voor product garantie?

Het indienen van een claim voor product garantie bij Amazon doe je door contact op te nemen met de klantenservice.