Amazon Nederland - Betrouwbaarheid & Ervaringen

amazon_webshop_webwinkel_betrouwbaar

Amazon is het grootste ecommerce bedrijf ter wereld. Via Amazon shop je eenvoudig jouw producten.

Informatie over Amazon

Amazon is het grootste ecommerce bedrijf ter wereld en sinds 2020 ook in Nederland actief. Het bedrijf is in 1994 opgericht door Jeff Bezos en is gevestigd in Seattle (Verenigde Staten van Amerika). Amazon startte in 1994 met de verkoop van boeken. In de loop der jaren is het assortiment hard uitgebreid en kun je bijna alles kopen bij Amazon. Je moet hierbij denken aan wooninterieur, boeken, eten, games en meer.

Amazon is ook een verkoopplatform. Dit houdt in dat andere verkopers, naast Amazon zelf, ook producten kunnen verkopen via de website. Dit zorgt ervoor dat er een zeer uitgebreid assortiment is, maar je ook toegang hebt tot tweedehands producten. Hierdoor is het een concurrent voor bedrijven zoals Bol.com en Marktplaats.

Verder biedt Amazon ook andere type producten en diensten aan. Deze zijn:

Is Amazon betrouwbaar?

Amazon is een betrouwbare website. Miljoenen Amerikanen bestellen al jaren bij Amazon en zijn zeer tevreden. Amazon treft verschillende maatregelen om haar betrouwbaarheid te garanderen aan klanten. Dit doen zij door:

  1. Het retourbeleid: Ben je niet tevreden met je aankoop? Bij Amazon heb je 30 dagen de tijd om je bestelling te retourneren. Dit geldt ook bij aankopen via externe verkopers.
  2. Het privacybeleid: Amazon gaat veilig met jouw gegevens om. Het bedrijf werkt conform de wetgeving van de GDPR. Tevens kun je je op ieder gewenst moment afmelden voor hun e-mails.
  3. Het garantiebeleid: wanneer jij in conflict raakt met een externe verkoper via Amazon kun je gebruik maken van de Amazon A-Z Guarantee. Dit houdt in dat Amazon jou gegarandeerd het bedrag aan jou terugbetaald.

Hoe werkt het bestelproces bij Amazon?

Het bestelproces bij Amazon is zeer eenvoudig.

Stap 1: Ga naar de website van Amazon. Heb je een product gevonden wat je wil kopen via Amazon? Deze kun je eenvoudig in je winkelmandje plaatsen.

Stap 2: Na het kiezen van je product maak je binnen een paar seconde een account aan. In dit accont geef je je adres op, maar je kan later ook een ander ontvangstadres aangeven.

Stap 3: Na het invullen van je gegevens kies je een verzendmethode. Je kan zelf je een ontvangstadres ingeven, maar ook een afhaalllocatie in jouw buurt. Hiervoor werkt Amazon samen met de pickup shops van DHL. Wanneer je kiest voor afhalen ontvang je een e-mail van Amazon met een afhaalinstructie. Neem altijd een identiteitsbewijs mee als je een bestelling gaat afhalen bij afhaallocatie.

Wat zijn de betaalmethoden bij Amazon?

Na het invullen van je gegevens in het bestelproces kun je een betaling uitvoeren. Hiervoor biedt Amazon de volgende betalingsmogelijkheden:

  1. iDeal
  2. Bancontact
  3. CreditCard (Visa, MasterCard en American Express)
  4. Amazon Cadeaukaart

In dit proces kun je ook je promotiecode of kortingscode toevoegen.

Hoe werkt de verzending bij Amazon?

Amazon heeft verschillende fulfillment magazijnen over de hele wereld. Amazon leidt jouw bestelling naar het fulfillment magazijn in jouw regio. Wanneer jouw bestelling klaar is, wordt deze verzonden via het netwerk van DHL Parcel of PostNL. Wanneer je een bestelling doet bij een externe verkoper, verzendt de externe verkoper rechtstreeks naar het door jou opgegeven adres of afhaallocatie.

De verzendduur bij Amazon is standaard 2 tot 4 werkdagen.

Alle informatie over verzending bij Amazon lees je op onze pagina: ‘Alle informatie over verzending en levertijd bij Amazon’

1.7
Rated 1.7 out of 5
1.7 van 5 sterren (op basis van 23 reviews)
Uitstekend13%
Heel goed0%
Gemiddeld5%
Slecht4%
Verschrikkelijk78%

Reviews van andere kopers bij Amazon

Benieuwd naar de ervaringen van andere kopers bij Amazon? Lees dan de reviews, zo krijg jij een goed beeld van Amazon.

De reviews worden gecheckt door onze redactie. Draag bij en laat jouw Amazon review achter.

 

Oplichters PAS OP

Rated 1 out of 5
19 januari 2023

Mensen pas op.!!!!
Je besteld iets en als het niet deugt of niet aan komt kun je het zelf met de verkoper gaan regelen. Nou succes in mijn geval FRANS niet bepaald mijn favoriete taal.
Amazon zegt het te regelen maar doet niets!!! Geld weg en geen product
Wees gewaarschuwd.

Walther

Zeer slechte service, kun je geen service noemen

Rated 1 out of 5
10 januari 2023

Tv binnen garantie defekt geraakt door Corona omstandigheden volgens hun zeggen te laat verwerkt.
Eindoordeel Amazon geen garantie.
Was een goede klant, ik zeg was koop daar nooit meer iets ze hebben de boel belazerd.
Amazon staat voor list en bedrog wat mij betreft

R.krikke

slechtste klantenservice ooit de absolute hel

Rated 1 out of 5
3 januari 2023

Amazon is werkelijk waar het slechte bedrijf als het aankomt op klantenservice. Dat ze überhaupt klantenservice aanbieden is een grap, je hebt er totaal niks aan.
Verkeerd artikel ontvangen, deze retour gestuurd en dit ook duidelijk aangegeven. Krijg ik een mail dat ze een verkeerd artikel hebben ontvangen en het artikel maar weg hebben gegooid. Dus niet eens in overleg terugsturen, nee gewoon gelijk mijn persoonlijke eigendom vernietigen.
Elke vorm van discussie over deze klacht wordt beantwoord met standaard mails van een buitenlander die vertaald zijn en op geen enkele manier in gaan op het probleem.
Doe je zelf een plezier, ga naar bol.com, amazon is de absolute hell als het gaat om online shopping.

Le

Een grote corupte Bende

Rated 1 out of 5
24 november 2022

Krimptang besteld na 2 weken nog niks binnen . gemeld bij amezon.ze hadden het geleverd en door de brievenbus gedaan .terwijl die doos niet in brievenbus past .terwijl ik cameras heb hangen en op die dag is er niemand geweest .dus naar het geld kan ik fluiten

Sjaak

Opgelicht door amazon, en volgens radar ben ik niet de enige.

Rated 2 out of 5
26 oktober 2022

Aan alle klanten die willen bestellen bij dit bedrijf. WAARSCHUWING!!!
Ik heb bij deze oplichters de volgende artikelen besteld :
Eve 20EBO8301 Energy 4-pack, slim schakelbaar stopcontact, verbruiksmeting, tijdschema’s, Apple HomeKit, Bluetooth, draadloos. voor 193,02
En de : Eve Energy – Slimme stekker en energiemeter met ingebouwde schema’s, schakel een verbonden lamp of apparaat in of uit, stembediening, werkt zonder bridge, Bluetooth, HomeKit voor 39,95
De laatste kwam als eerste binnen. Aangesloten zoals in de handleiding maar ik kreeg het ding niet aan de praat. Waarna ik contact opneem met de helpdesk van Apple Nederland.
Deze vertellen me dat er problemen zijn met deze artikelen icm apple homekit, maar wel zullen werken met de app van EVE. Maar daar heb ik ze niet voor gekocht.
Ik besluit dus beide bestelling terug te sturen, met de mededeling “werkt niet met apple homekit” ondanks dat dit wel op de website van Amazon staat.
Ik dien voor beide bestellingen retourlabels te printen hetgeen ik doe en beide bestellingen worden separaat terug gestuurd, met verzendbewijzen.
De tweede bestelling het 4 pack is niet eens open geweest en is nog voorzien van de originele verpakking met de verzegeling.
Post NL en Amazon melden mij dat beide artikelen zijn afgeleverd op 13 oktober. Twee dagen daarna wordt het bedrag van 39,95 terug gestort op mijn rekening maar niet het bedrag van 193,02.
Voor de zekerheid controleer ik de track en trace bij post.nl. De zending is afgeleverd bij amazon op 13 oktober.
Na 10 dagen stuur ik een mail naar amazon met de vraag waar mijn geld blijft. Antwoord van amazon :” We hebben uw retour in goede orde ontvangen, het kan 14 dagen dagen duren voor we tot terug betaling over gaan. Vreemd? De eerste gelijk terug betalen maar de tweede (duurste) niet?
Maar goed ik wacht 2 weken en schrijf ze weer. Nu een ander antwoord (steeds weer van een andere medewerkster van amazon).
Bedankt voor je contact met onze Klantenservice.
Als ik het goed begrijp heb je het item “Eve 20EBO8301 Energy 4-pack, slim schakelbaar stopcontact, verbruiksmeting, tijdschema’s, Apple HomeKit, Bluetooth, draad” geretourneerd maar nog geen terugbetaling ontvangen.
Ik heb de traceercode van de retourzending bekeken en zie dat het retour op 13 oktober is ontvangen.
Een retour verwerken kan 14 dagen duren nadat je de bestelling hebt afgegeven bij de koerier.
Mocht je de terugbetaling op 25 oktober nog niet hebben ontvangen, dan kun je uiteraard weer contact met ons opnemen.
Sorry voor het ongemak dat dit veroorzaakt en alvast bedankt voor je geduld.
Ik vraag of ze helemaal zijn gek geworden en dat ik zo langzamerhand mijn geld terug wil hebben.
Hier het antwoord, van weer een andere medewerkster :
Beste M,
Het spijt me dat je nog geen antwoord hebt gekregen op onderzoek status Retour/Terugbetaling.
Ik zie dat mijn collega dit geval momenteel onderzoekt.
Helaas heb ik de resultaten hiervan nog niet. Maar mijn collega probeert een oplossing te vinden voor je probleem en zal je uiterlijk vrijdag 28 Oktober 2022 contacteren.
Onze excuses voor het ongemak. Ik verzeker je dat we serieus kijken naar dit geval en zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Uw feedback helpt ons om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te zijn.
Vriendelijke groeten,
Ik schrijf terug dat ik het nu wel zat ben en eindelijk mijn geld terug wil, en DAN (!!) is het ineens heel anders!
Nu beschuldigt amazon haar klant van oplichting! Ineens schijnt er in het doosje, wat nog steeds verzegeld is, iets heel anders te zitten en men gaat niet terug betalen!!!
En het vreemde is dat amazon op hetzelfde moment op mijn account de hele bestelling (incl de retour gegevens) heeft weg gehaald!!
Nu schijn ik dus helemaal niets besteld te hebben!
Ik heb inmiddels contact gehad met de consumentenbond. Deze vertelde me dat dit soort klachten legio zijn. Ze verzoeken me alle bewijsstukken aan hen te sturen. Maar ook om contact op te nemen met TROS RADAR omdat daar al legio(dezelfde) klachten zouden liggen en die er binnenkort een item van willen maken in hun uitzending.
Beide heb ik inmiddels gedaan en morgen ga ik mijn rechtsbijstand verzekeraar inschakelen.
PAS DUS OP MET DEZE OPLICHTERS!!! Vooral als u iets terug stuurt!
PS We zijn bezig een facebook pagina te maken zodra die klaar is zullen we dit hier melden.
U kunt al uw klachten ook daar kwijt zodat we ze kunnen verzamelen voor de consumentenbond en Tros Radar.
Gelieve het bericht zo veel mogelijk te delen.
Op Facebook is al een pagina geopend waar iedereen zijn klachten kan deponeren omdat amazon alle serieuze klachten onmiddellijk van Facebook verwijderd. De klachten zullen worden verzameld, gebundeld, en aan de consumentenbond en Tros radar worden doorgezonden.
https://www.facebook.com/groups/838033690962130/

M.Budding

Deel hier jouw ervaring bij Amazon met andere Nederlandse Amazon shoppers